شیوه نامه هیئت انصارالمهدی (عج)

« شیوه نامه هیأت دانش آموزی انصارالمهدی (عج) »


سخن اول

چه زیبا آیه‌ای است، آخرین آیه سوره پر رمز و راز آل عمران، آنجا که خدای مهربان با ندای شیرین و روح بخش «یا ایها الذین آمنوا» بندگان خویش را به چهار موضوع مهم توصیه می‌کند، «اصبروا» و «صابروا» و «رابطوا» و «اتقوالله». در هنگامه مبارزه با دشمنان صبر بورزید و در مقابل مقاومت دشمن صبوری به خرج دهید و از مرزبانی مرزهای عقیده و ایمان هیچ گاه غفلت نورزید و خدا ترس باشید.
و بدینسان مؤمنان بر مبنای همدلی مؤمنانه به همایش روزانه (نماز جماعت)، هفتگی (نماز جمعه) و سالانه (حج) دعوت شده‌اند، در کنار این برنامه همیشگی، محفل‌های انس و حلقه‌های ذکر، طراوت و شادابی دو چندان به ارتباط مستمر مؤمنان با یکدیگر می‌دهد تا به پشت گرمی هم و با ره توشه تقوی در مقابل دشمن بایستند. از این رو «دیدار» و «ملاقات» و «گفت وگوی معرفتی» به توصیه ائمه بزرگوار موضوعیت پیدا کرد و حلقه‌های ذکر و محافل اُنس با یکدیگر و اهل بیت راهبرد همیشگی مؤمنان بیدار شد . ترجیع بند همه این قصاید، شور و معرفت ذکر حسین (ع) شد و آنگاه که غیبت جان سوز مهدی (عج) اضطرار انسان به حجت خدا را بیش از پیش نمودار ساخت ، یاد مهدی (عج) نیز خطی از نور را از عاشورا تا همیشه تاریخ امتداد بخشید.
طرح « محفل انس با قرآن و اهل بیت علیهم السلام » و «بزم شهید» که سالیانی چند دو طرح محوری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بود از سال ۷۹ با حضور نماینده مقام معظم رهبری و بازخوانی و باز آفرینی دوباره «خیمه‌های معرفت» و « هیأت‌های انصارالمهدی (عج) » تغییر نام یافت.
در این میان هیأت‌های انصارالمهدی (عج) براساس همان آیه زیبای آل عمران و روایات بسیاری که اهل ایمان را به تجمع مؤمنانه فرامی‌خواند در میان انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شکل گرفت.
از آنجا که یاد مهدی (عج) امید بخش، شورآفرین، آینده‌ساز و نشاط آور است و از آنجا که اکثر یاران مهدی (عج) جوانان هستند و جوان مظهر امید و شور و آینده بینی و نشاط است ، نام این هیأت‌های مقدس « انصارالمهدی (عج) » شد.
و مگر می‌توان در هیأت انصارالمهدی (عج) از پروانه‌های عاشق، از شهیدان شاهد و از همکلاسی‌های آسمانی سخن نگفت و از امام آنان «خمینی کبیر» و مگر می‌شود دل به علم دار نور و پرچم دار عصر ظهور «خامنه‌ای عزیز» نداد. از این رو در آخرین حلقه تکمیلی ، هیأت انصارالمهدی (عج) ، بزم یاد شهیدان نیز شد و مگر انتظار نور را جز با انتظار شهادت می‌توان معنا کرد؟ در این میان «زیارت آل یاسین» این سرود عاشقانه «سلام» و این «زیارت معرفت و محبت» نقش محوری یافت. مانند نخ تسبیحی که قسمت‌های مختلف هیأت را به هم متصل می‌کند.
هیأت انصارالمهدی می‌تواند الگویی ناب از یک تجمع مؤمنانه را ارایه دهد و نمونه‌ای از آمیختگی «شور» و «شعور» و پیوند «معرفت» و «محبت» را با «اطاعت» متجلی سازد. می‌تواند تبدیل به اردوگاهی شود که سربازان عاشورایی آن با تربیت حسینی و زینبی مهیای جانبازی در پیشگاه قدوم سفرکرده عزیزی باشند که صدای گام‌های او به گوش می‌رسد.
***
شاید ابتدا به نظر آید هیأت را چه نیازی به شیوه‌نامه ؟! حق با شماست. محفل عشق و معرفت خود راه راست و راهنما، اما این شیوه‌نامه که پس از یک دوره شش ساله، با آسیب شناسی و بازخوانی مجدد، به منظور ایجاد وحدت رویه و هماهنگی تشکیلاتی ـ که لازمه یک تشکل انقلابی است ـ ارایه می‌شود، یک نقشه راه ابتدایی است. بی تردید شما عاشقان با روحیه «تعبد» و «تعقل» و «مسئولیت پذیری» و «تشکیلاتی» این راه را تا آخر خواهید رفت. مطمئنیم.

کلیات

تعریف :
هیأت دانش آموزی انصارالمهدی (عج) ، جمعی است خودجوش و صمیمی از عموم دانش آموزان عضو انجمن های اسلامی ، که برای اتصال به دریای بی کران قرآن مجید ، شناخت و انس با اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت ولی عصر (عج) تشکیل می شود .
رسالت :
رسالت هیأت دانش آموزی انصارالمهدی (عج) ترویج معارف اسلامی در راستای تربیت جوانان شایسته برای آرمان شهر مهدوی است .

ضرورت ها :
- تشکیل پایگاه خودسازی جنبش دانش آموزی در راستای دستیابی به اهداف مندرج در اساسنامه و چشم انداز ۱۰ ساله اتحادیه.
- ارایه نمونه ای موفق از هیأت دانش آموزی منطبق با الگوهای فرهنگی و دینی.
- ایجاد بستری مناسب جهت طرح مباحث دینی و پاسخگویی به شبهات در محیط دانش آموزی.

اهداف :
- ترویج معارف قرآنی با موضوعیت اصول عقاید .
- بهره‌مندی معنوی از چشمه جوشان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام.
- تبیین فرهنگ مهدویت (از عاشورا تا ظهور).

وظایف :
- احیای شعائر و مناسبت های اسلامی.
- تحلیل مسایل فرهنگی و سیاسی جامعه برای دانش آموزان جهت ارتقای بصیرت و شناخت آنان.
- تبیین سیره فردی و اجتماعی دانش آموزان شهید و آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس.
- توسعه ظرفیت‌های فکری و معرفتی اعضای انجمن های اسلامی پیرامون فرهنگ انتظار و مهدویت.
- تقویت روابط عاطفی و اجتماعی بین دانش آموزان مدارس.
- زمینه سازی برای پذیرش مسئولیت های فردی و اجتماعی بین دانش آموزان .
- تبیین و تفسیر زیارتهای مخصوص حضرت صاحب الامر (عج) با تأکید ویژه بر زیارت آل یاسین.
- شناساندن چهره هیأت انصارالمهدی (عج) در استان ها و شهرستان ها با برگزاری برنامه های گسترده در مناسبت های خاص.

ارکان

اعضا :
با توجه به رسالت اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان ، هیأت انصارالمهدی (عج) دارای اعضایی مؤمن و انقلابی ، با نشاط و امیدوار ، خودانگیخته و خلاق ، مهرورز و عدالت خواه ، صاحب بصیرت و معرفت ، مقبول و مؤثر در خانواده و مدرسه ، توانمند در برقراری ارتباط و جذب گروه هم سال و نقش آفرین در به سازی محیط تربیتی و فرهنگی از بین عموم دانش آموزان است .

سخنران :
با توجه به ویژگی خاص مخاطبان جوان و اهداف هیأت ، سخنران با در نظر گرفتن شرایط زیر انتخاب می شود :
- التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه.
- گذراندن دوره های آموزشی لازم جهت طرح مباحث در جلسات ویژه دانش آموزی.
- دارا بودن ظرفیت علمی مناسب و حتی المقدور جوان.
- ترجیحاً روحانی بودن و معرفی شده از طرف مرکز فرهنگی- تبلیغی آینده سازان.
- آشنا بودن با مسایل روز و عدم تعصب نسبت به گروه های سیاسی خاص.

 

* سیر محتوایی سخنرانی در هیأت انصارالمهدی (عج) بر چهار محور استوار است :

- مباحث اعتقادی شامل اصول و فروع دین ، معارف قرآنی ویژه جوانان با رویکرد تبیین حیات طیبه ، سیره شناسی معصومین با شاخصه جوانان عاشورایی و مهدوی ، سیره شناسی بزرگان دین و شهدا ، مطالب نظری اعتقادی مانند فطرت ، نفس امّاره و خلقت .
- مباحث فرهنگی شامل رابطه دین و فرهنگ ، راه کارهای مبارزه با تهاجم فرهنگی ، بررسی مصادیق گسیختگی فرهنگی ، بررسی رابطه صیانت فرهنگی با هدایت جوانان و تخریب فرهنگی با گمراهی آنان.
- مباحث اجتماعی شامل جایگاه جوان در اجتماع ، خانواده ، دوستان و بررسی روابط اخلاقی و احکام مربوط به آن.
- مباحث سیاسی شامل آگاهی های لازم بدون جهت گیری خاص حزبی و با محوریت ولایت فقیه.

* محتوای موضوعات سخنرانی متناسب با ویژگی های سن و جنس مخاطب (دختر و پسر) با همکاری مرکز فرهنگی – تبلیغی آینده سازان تهیه می شود و سخنران ملزم به تبعیت از مسیر محتوایی ارایه شده خواهد بود .

* در شهرستان هایی که بیشتر دانش آموزان آن از اهل سنت هستند ، سیره فردی و اجتماعی رسول اکرم (ص) و روش بندگی ایشان توسط سخنران در هیأت بیان می شود.

مداح :
با توجه به اینکه هیأت انصارالمهدی (عج) دانش آموزی است ، ویژگی های زیر در انتخاب مداح ضروری است :
- اهل مطالعه از منابع معتبر باشد و از خرافه گویی ، ذکر روضه‌ و اشعار غلوآمیز اجتناب کند.
- دارای وجهه مناسب در بین دانش آموزان و متخلق به آداب شرعی و عرفی باشد.
- در مشارکت دهی جمعی افراد توانمند باشد.
- حتی الامکان از بین دانش آموزان باشد.

* خواندن زیارت آل یاسین عرضه هفتگی اعتقادات به محضر شریف حضرت ولی عصر (عج) است. همان طور که حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پس از دیدار با امام هادی (ع) تقاضای عرضه دین خود و تأیید اعتقاداتشان را داشتند ، در زیارت آل یاسین نیز پس از چهل سلام به محضر امام زمان (عج) ، به بازخوانی عقایدمان و نجوای عاشقانه با او می پردازیم .

* به خواندن هر شعری با صدای خوب نباید اکتفا کرد. مهم استفاده از شعر مناسب با مضمون عالی است که با هنر مداحی پیام آن به دانش آموزان برسد .

ساختار

الف- هیأت انصارالمهدی (عج) در دفتر مرکزی :
جهت سیاست گزاری کلان و برنامه ریزی منسجم در سطح کشور، هیأت امنای انصارالمهدی (عج) در دفتر مرکزی تشکیل می شود که اعضای آن «معاون فرهنگی سازماندهی اتحادیه ، مدیر اجتماعی اتحادیه ، منتخبین دفتر نمایندگی ولی فقیه در اتحادیه و مشاور دبیر کل در امور خواهران» هستند.
نظارت بر حسن اجرای شیوه نامه ، تعیین سیاست های کلی ، تولید محتوا ، برگزاری هیأت نمونه انصارالمهدی(عج) در کشور، پشتیبانی از هیأت های استانی ، صدور احکام هیأت امنای استان ها و شهرستان ها ، شناسایی و تشویق خادمین هیأت های برگزیده استانی و تشکیل کارگروه های تخصصی از وظایف هیأت امنای دفتر مرکزی است.
معاون فرهنگی سازماندهی اتحادیه مسئول هیأت امنای دفتر مرکزی و مدیر اجتماعی دبیر هیأت امنا است.

ب- هیأت انصارالمهدی (عج) مرکز استان :
در اتحادیه استان‌ها، هیأت امنای انصارالمهدی (عج) تشکیل می شود که اعضای آن «معاون فرهنگی اتحادیه استان ، مسئول خواهران اتحادیه استان، نماینده مرکز فرهنگی تبلیغی- آینده سازان ، نماینده معاون پرورشی آموزش و پرورش استان، دو نماینده دانش آموزی عضو شورای استان (دختر و پسر) ، دو نماینده از دانش آموزان فارغ التحصیل (دختر و پسر) و یک نماینده از میان مداحان دانش آموز» خواهند بود.
معاون فرهنگی به عنوان متولی هیأت در استان ، مسئولیت تشکیل جلسات و پی گیری مصوبات را بر عهده دارد.
جمع‌آوری گزارش، پشتیبانی و هدایت هیأت شهرستان ها ، و برقراری ارتباط با مدیریت اجتماعی دفتر مرکزی پیرامون وضعیت هیأت های شهرستانی از جمله وظایف هیأت امنای استان است.

ج – هیأت انصارالمهدی (عج) شهرستان:
جهت ساماندهی مطلوب در برگزاری هیأت در شهرستان‌ها نیز هیأت امنای انصارالمهدی (عج) تشکیل می شود که اعضای آن «مسئول اتحادیه شهرستان ، مسئول واحد خواهران شهرستان ، معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان ، دو دانش آموز به نمایندگی از هیأت مدارس (دختر و پسر) ، دو نماینده دانش آموزی عضو شورای شهرستان (دختر و پسر) ، نماینده دانش آموزان فارغ التحصیل و یک نماینده از میان مداحان دانش آموز» خواهند بود.
مسئول اتحادیه شهرستان به عنوان متولی هیأت ، موظف به تشکیل جلسات و برنامه‌ریزی برگزاری هیأت الگو برای برادران و خواهران در سطح شهرستان ، حمایت از هیأت مدارس و هماهنگی با هیأت امنای استان جهت اعزام مبلغان مرکز فرهنگی- تبلیغی آینده سازان است.

د- هیأت انصارالمهدی (عج) مدارس:
جهت بهبود کیفیت برگزاری هیأت در مدرسه ، «شورای اجرایی هیأت» تشکیل می شود که اعضای آن مسئولان « واحد امور اجتماعی ، واحد تشکیلات و واحد تبلیغات انجمن اسلامی به همراه نماینده تشکل بسیج دانش آموزی و مربی پرورشی مدرسه» با شرح وظایف زیر هستند:

مسئول واحد امور اجتماعی: برگزاری جلسات شورای اجرایی هیأت و توجیه اعضا ، هماهنگی قاری، سخنران و مداح ، همچنین دعوت از نماینده بسیج دانش آموزی مدرسه برای شرکت در جلسه شورای اجرایی هیأت به عنوان میهمان و تعامل با مدیر، مربی پرورشی و سایر معلمین ، جهت همکاری و شرکت در برنامه‌های هیأت از وظایف مسئول واحد امور اجتماعی به عنوان مسئول اصلی هیأت در مدرسه است که البته می‌تواند یک دانش آموز را به طور مستقیم به عنوان مسئول هیأت مدرسه معرفی کند. ضمناً مسئول هیأت می بایست سخنران را جهت تأیید ، به مسئول اتحادیه شهرستان معرفی نماید.
مسئول واحد تشکیلات: فراهم کردن زمینه شناسایی افراد تازه وارد و جذب آنان با روش چهره به چهره، هماهنگی جهت برگزاری هیأت در منازل شهدای دانش آموز در سالگرد آن ها ، تمهیداتی جهت آماده کردن پذیرایی، جذب بودجه و امکانات از «افراد خیّر، خانواده‌ها، شرکت‌کنندگان، آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی» و اعلام زمان و مکان جلسه بعدی هیأت در صورت متغیر بودن را به انجام می رساند

مسئول واحد تبلیغات: قبل از شروع هیأت در محل برگزاری حاضر شده و نصب پارچه و پلاکارد، پرچم سبز هیأت ، تزیینات، نصب تراکت حدیث، تهیه کتابچه ادعیه، راه‌اندازی سیستم صوتی، تعیین نام گذاری هر جلسه هیأت به نام یک شهید دانش آموز، اعلام در مدرسه هنگام اجرای مراسم آغاز ساعات درسی و نماز جماعت را با هم یاری دانش آموزان دیگر انجام می دهد.

اجرا

زمان بندی پیشنهادی برنامه ها :
ـ تلاوت آیاتی از قرآن و خواندن ترجمه آن‌ها ۵ دقیقه
ـ قرائت زیارت آل یاسین ۱۰ دقیقه
ـ سخنرانی ۳۰ دقیقه
ـ مرثیه سرایی یا مولودی خوانی ۲۰ دقیقه
ـ پذیرایی ۵ دقیقه

* جلسه رأس ساعت مقرر، حتی با حضور تعداد کمی از اعضا و با تلاوت آیاتی از قرآن و خواندن ترجمه آیه‌ها توسط قاری دانش آموز آغاز و ثواب آن به شهدای دانش آموز اهدا می شود.

* قرائت زیارت آل یاسین با توجه و احساس حضور حضرت ولی عصر (عج) و ترجمه فرازهایی از دعا به زبان ساده خوانده ‌شود و در میان زیارت، حتی‌الامکان از روضه و شعر استفاده نشود.

* سخنران می‌تواند بخشی از وقت خود را صرف پرسش و پاسخ میان دانش آموزان کند تا شیرینی سخن گفتن در میان جمع، علاوه بر برکات بسیار آن، انگیزه حضور پر شور افراد در جلسات بعدی گردد.

* با توجه به مشروط بودن امور معنوی به نشاط و اشتیاق و همچنین جوان بودن مخاطبان هیأت ، زمان سخنرانی و مداحی و سطح مطالب عنوان شده، نباید ملا‌ل‌آور و خسته‌کننده باشد.

* در مناسبتها و ایام خاص مانند محرم، می‌توان از زیارت عاشورا یا دیگر ادعیه به جای زیارت آل یاسین استفاده کرد و موضوع سخنرانی نیز با توجه به آن مناسبت انتخاب شود.

* هنگام پذیرایی، اعضای جدید هیأت به دیگران معرفی و آشنایی و ارتباط با ایشان صورت ‌پذیرد.

مکان تشکیل هیأت :
در مراکز استانی یا شهرستان ها در صورتی که فضای مناسب در ساختمان اتحادیه برای برگزاری جلسات هیأت وجود نداشته باشد، می توان از ساختمان مناطق آموزش و پرورش یا مسجد و حسینیه ای در شهر ، که فضای داخلی و امکانات آن دارای شرایط مطلوب باشد با هماهنگی مسئولان آن ، در ایام خاص استفاده کرد.
هیأت مدارس را می توان با هماهنگی و مشارکت مدیران در محل نمازخانه یا سالن اجتماعات برگزار کرد . همچنین می توان هیأت مدرسه را در منزل دانش آموزان شهید و یا سایر دانش آموزان با نظارت اولیای مدرسه یا اتحادیه برگزار نمود.
در شهرستان هایی که انجمن اسلامی مدرسه به تنهایی قادر به برگزاری هیأت در محیط مدرسه نیست، می توان در اتحادیه شهرستان یا مساجد و حسینیه ها ، در شب‌های جمعه یا روزها و ساعاتی خاص هیأت را برگزار ‌کرد.

* لازم به یادآوری است غایت مطلوب از برگزاری هیأت ، در فضای انجمن اسلامی مدرسه و در محیط عمومی که تمام دانش آموزان حضور دارند به دست می‌آید نه فقط در ساختمان اتحادیه شهرستان یا استان.

فاصله زمانی تشکیل هیأت :
هیأت های مرکز استان و شهرستان بهتر است به صورت هفتگی و مستمر برگزار شود ، زیرا تعریف هیأت و اهداف و کارکردهای آن در استمرار و تناوب منظم جلسات حاصل می‌شود.
هیأت مدارس نیز با توجه به محدودیت زمانی در محیط مدرسه بهتر است در مناسبت های خاص، با هماهنگی مربی پرورشی تشکیل شود.
در مدارس دوشیفت می توان با ایجاد هماهنگی بین مدیران و تعطیلی زود هنگام شیفت اول، یک هیأت مشترک در وقت خالی مابین دو شیفت ، با حضور اعضای دو انجمن بعد از خواندن نماز جماعت تشکیل داد.

تبلیغات هیأت :

* برگزاری یک یا چند برنامه گسترده توسط هیأت انصارالمهدی (عج) در استان با حضور پرشور هیات های شهرستانی و در فواصل زمانی معین ، به عنوان مثال در میلاد امام زمان(عج) یا در ایام محرم، دهه فاطمیه و یا ایام اعتکاف و احیا، با هماهنگی و مشارکت سایر ارگان‌ها و اعلام در صدا و سیمای استانی و نمازجمعه ، می‌تواند در فضاسازی معنوی و شناساندن این هیأت مثمرثمر باشد و حمایت های مالی و محتوایی هیأت امنای دفتر مرکزی را به همراه داشته باشد.

* دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در نظر دارد مقدمات تشکیل هیأت نمونه کشوری را فراهم نماید ، که این هیأت در صورت تشکیل ، به صورت گردشی در استان ها برگزار خواهد شد.

* با استفاده از وبلاگ *(web log )می‌توانید اطلاعات مربوط به هیأت خود و برنامه‌های آن را در شبکه جهانی عرضه کنید و به جمع وبلاگ های مذهبی کشور بپیوندید . با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد تهاجم فرهنگی غرب و لزوم بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین ابزار برای مقابله به مثل ، استفاده از وبلاگ نویسی به عنوان یکی از ابزار تبلیغی در استان های دارای امکانات مناسب، توصیه می‌شود.

* یک صفحه شخصی بر روی اینترنت است که با هزینه اندکی به روز می‌شود.

آداب هیأتی بودن :

* هیأت «معرفت محور» است . از این رو سخنرانی یکی از ارکان اصلی آن بوده و قوام هیأت به آن بستگی دارد. مداحی در هیأت مانند اذان یا تعقیبات نماز است . به عبارت دیگر مداح باید زمینه‌ساز، تقویت کننده و تثبیت کننده بصیرت و شناخت ارایه شده توسط سخنران باشد. سخنران و مداح مانند حلقه زنجیری با هم در ارتباطند. میزان حسی بودن یا معرفتی بودن محتوای مداحی، به سخنران هیأت بستگی دارد ، در غیر این صورت مداحی به عنوان یکی از ارکان هیأت نقش سازنده خود را از دست می‌دهد.

* نقد برنامه مداحی و سخنرانی، از لحاظ محتوا و جاذبه، باید از طرف دانش آموزان به صورت جدی دنبال شود. نقد مجلس اهل بیت، خدمت به معصومین است و نباید در بیان اشکالات تعارف داشته باشیم. نقاط ضعف و قوت را براساس «احب اخوانی من اهدی الی عیوبی » به مسئولان هیأت عرضه کنیم.

* اتلاف وقت در حواشی هیأت ‌ها ، دوستی‌های افراطی، عادی شدن توسل به اهل بیت علیهم السلام ، سیری کاذب دانش آموز از مسایل معرفتی به واسطه احساسات و شور زودگذر، عُجب و غرور مسئولان، جلف و سبک شدن سوگواری‌ها (شور و سینه‌زنی ممتد، کف زدن‌های خارج از حد و شأن محافل مذهبی، هروله کردن، مجلس جشن را به سینه زنی تبدیل کردن و …) از آفات هیأت ‌های دانش آموزی است که باید نسبت به آن ها دقت داشت.

* معیار بهترین هیأت دانش آموزی، میزان گریه و ناله، تعداد جمعیت، طول دسته‌ عزاداری، ساختمان محل برگزاری، امکانات و سیستم صوتی، شهرت مداح و سخنران، شور سینه‌زنی و همچنین کیفیت اطعام و پذیرایی نیست، بلکه معیار بهترین مجلس، میزان « شناخت و بصیرتی» است که نصیب دانش آموز می‌شود.

* هیأت انصارالمهدی (عج) به مناسبت‌های مختلف می‌تواند برنامه‌های جنبی نظیر مسابقه، سرود، همخوانی قرآن، مسابقه کتابخوانی، تواشیح، تئاتر، غبارروبی از مزار شهدا ، سرگذشت پژوهی دانش آموزان شهید ، اردوهای زیارتی ، دیدار با جانبازان و آزادگان و بازدید از اماکن مذهبی را برگزاری کند ، که علاوه بر جذابیت و تنوع، موجب پیوند مستحکم‌تر دانش آموزان با هیأت می‌شود.

* در روایات آمده است هیچ گاه تعدادی با هم اجتماع نکرده‌اند که برای مطلبی به درگاه خدا دعا کنند، جز این که با اجابت آن دعا از هم جدا شده‌اند. بعد از توسل به اهل بیت ، دعا جهت تعجیل درظهور امام زمان (عج) و سلامتی رهبر معظم انقلاب را فراموش نکنیم.


1390/06/28 - 9:36